PANDORA JEWELRY STYRKER LEDELSE OG BESTYRELSE

2. maj 2008

Pandora har ansat Mikkel Vendelin Olesen som adm. direktør. Torben Ballegaard Sørensen er tiltrådt som bestyrelsesformand, og Erik Danquard Jensen som medlem af bestyrelsen. Udnævnelserne sker som et planlagt led i den udviklingsstrategi, som Axcel i samarbejde med virksomhedens øvrige ejere og ledelse har lagt for virksomheden, efter Axcel i marts 2008 købte 60% af aktierne i Pandora.

Mikkel Vendelin Olesen (41) er ansat som adm. direktør for Pandora Jewelry. Mikkel Vendelin Olesen kommer fra IC Companys A/S, hvor han har været koncerndirektør siden 2004. Før det har Mikkel Vendelin Olesen bestredet en række andre lederposter i koncernen, hvor han har været ansat siden 1998, bl.a. som produkt- og marketingdirektør samt salgsdirektør. Mikkel Vendelin Olesen har endvidere arbejdet for Huset Sand A/S og Apple Center ComputerMac A/S. Han er gift og har to børn på hhv. 10 og 12 år.

Torben Ballegaard Sørensen (57) er tiltrådt som bestyrelsesformand i Pandora Jewelry. Torben Ballegaard

Sørensen har senest været adm. direktør hos Bang & Olufsen fra 2001 til 2008. Han har tidligere bl.a. været

Executive Vice President i LEGO A/S, hvor han også har været medlem af bestyrelsen siden 2005. Torben Ballegaard Sørensen er endvidere medlem af bestyrelsen i bl.a. Egmont International, AB Electrolux og Monberg-Thorsen A/S.

Erik Danquard Jensen (60) er tiltrådt som medlem af bestyrelsen i Pandora Jewelry. Erik Danquard Jensen har siden Axcels investering i Royal Scandinavia i 2000 og frem til 2007 været adm. direktør i virksomheden, som i dag omfatter Royal Copenhagen og Georg Jensen. Han er i dag formand for bestyrelsen i Royal Scandinavia og er endvidere bl.a. medlem af bestyrelsen for MT Højgaard og Artium – Dansk Design Center.

Pandora blev stiftet af familien Enevoldsen i 1982. Virksomhedens store gennembrud kom i 2000 med

lanceringen af det såkaldte charms-armbånd i enten sølv eller guld, hvortil der kan købes løse charms/vedhæng enkeltvis. Pandora har siden vist imponerende vækstrater i såvel omsætning som indtjening, og virksomhedens omsætning ligger i dag på ca. 1,1 mia. kr. Produktionen af charms-armbåndet og Pandoras øvrige produkter finder sted i Thailand, hvor Pandora beskæftiger ca. 1.000 medarbejdere.

For yderligere information om ovenstående, kontakt venligst:

Christian Frigast, adm. direktør, Axcel

Tlf.: 33 36 69 99 / 26 32 64 00