Nye partnere hos Axcel

1. februar 2019

Asbjørn Mosgaard Hyldgaard og Christoffer Müller er udnævnt til partnere i Axcel pr. 31. marts 2019. Samtidig fratræder partnerne Nikolaj Vejlsgaard og Vilhelm Sundström.

Christoffer Müller (36) har arbejdet i Axcel siden 2009 og er ansvarlig for investeringerne i Frontmatec og Mountain Top Group, hvor han i begge selskaber er næstformand. Herudover har Christoffer arbejdet med en række andre investeringer igennem sine 10 år i Axcel og sidder desuden i bestyrelsen for Axcelfuture.

Asbjørn Mosgaard Hyldgaard (37) har arbejdet i Axcel siden 2007 og er ansvarlig for investeringen i GUBI, hvor han er næstformand. Asbjørn har også arbejdet med Axcels øvrige investeringer, herunder den vellykkede turnaround i Ball Group.

Axcels Managing Partner, Christian Schmidt-Jacobsen, siger i anledning af udnævnelsen:

Det er en rigtig stor fornøjelse at byde Asbjørn og Christoffer velkommen i partnerkredsen i Axcel. De har begge været hos os i mange år og har i afgørende grad bidraget til udviklingen af Axcel og vores kultur. De har begge vist stærke resultater samt evner til at finde de rette investeringsmuligheder, og derfor er de nu klar til at tage springet til næste niveau til gavn for Axcel og vores investorer.”

I forbindelse med udnævnelsen af Christoffer og Asbjørn er det også aftalt, at Nikolaj Vejlsgaard og Vilhelm Sundström fratræder som partnere ved udgangen af marts måned.

Hertil udtaler Christian Schmidt-Jacobsen:

“Jeg vil gerne takke Vilhelm Sundström og Nikolaj Vejlsgaard for deres mangeårige indsats i Axcel. Nikolaj var en af Axcels første medarbejdere, og han har gennem alle årene bidraget afgørende til, at Axcel i dag har en position som Danmarks førende kapitalfond. Det er naturligt at fremhæve Nikolajs arbejde med PANDORA, som bidrog til, at Axcel III blev en af de bedste fonde i Europa nogensinde. Vilhelm var den første ansatte i Sverige og har gennem årene arbejdet med opbygningen af Axcel på det svenske marked, hvor teamet i dag har gennemført ni investeringer og fem frasalg. Navnlig vil jeg fremhæve Vilhelms arbejde med Nordic Waterproofing og dennes børsnotering, som gav et flot afkast til investorerne.

Jeg ser frem til samarbejdet med Asbjørn og Christoffer i Axcels partnerkreds og ønsker samtidig Nikolaj og Vilhelm alt muligt held og lykke fremover. Axcel har nu gennemført sit generationsskifte, der blev indledt med min tiltræden som Managing Partner i 2015. Vi står nu med et fantastisk hold, som skal levere stærke resultater gennem vores investeringer,” slutter Christian Schmidt-Jacobsen.