NY CFO HOS AXCEL

9. juli 2015

Axcel har ansat Peter Nyegaard, der tidligere har været koncerndirektør i Nordea, som ny CFO og partner. Dermed afløser han Lars Thomassen, der har valgt at forlade Axcel efter 13 år.

Peter Nyegaard har i mere end 25 år arbejdet i Nordea, senest som koncerndirektør og co-head for Wholesale Banking. Peter Nyegaard er formand for bestyrelsen i FIH Erhvervsbank.

"Jeg er yderst tilfreds med, at vi har kunnet tiltrække en kapacitet som Peter Nyegaard til Axcel," siger kommende managing partner Christian Schmidt Jacobsen (der tiltræder i januar 2016). "Det er en yderligere styrkelse af et i forvejen stærkt hold, og vi kommer til at få stor nytte af Peter Nyegaards erfaringer, når vi skal realisere vores nordiske ambitioner og rejse Axcels femte fond i løbet af 2016."

Christian Frigast, nuværende managing partner og kommende bestyrelsesformand i Axcel, siger:

"Med Christian Schmidt Jacobsen og nu også Peter Nyegaard har vi fået sat et meget stærkt hold, der kan bringe os et vigtigt skridt videre i forhold til udviklingen af Axcel. Som formand for Axcels bestyrelse ser jeg frem til at arbejde sammen med Christian, Peter og resten af partnergruppen om fortsat at skabe stærke resultater for vores investorer."

Peter Nyegaard udtaler i forbindelse med sin ansættelse i Axcel:

"Jeg ser frem til at deltage i udviklingen af Axcel og at arbejde sammen med mine kommende kolleger i Axcel. Personligt bliver det også en spændende udfordring at gå fra bankverdenen til private equity."

Det er med en vis portion vemod, at Axcels hidtidige CFO, Lars Thomassen, forlader Axcel.

"Jeg har haft mange spændende arbejdsopgaver hos Axcel og været med til at rejse vores seneste to fonde. Jeg har været glad for den tætte dialog med vores mange investorer i ind- og udland og mit samarbejde med gode kolleger gennem 13 år. Man finder nok aldrig det helt rigtige tidspunkt til at sige farvel, men når jeg vælger at gøre det i år, er det ud fra et personligt ønske om at prøve noget nyt. Jeg vil i en overgangsperiode bistå Peter Nyegaard og de øvrige partnere med forberedelsen af vores næste fond."

Peter Nyegaard, der starter i Axcel medio august, er cand.polit. Han er født i 1963, gift og har to børn.

Yderligere oplysninger:

Axcel

Christian Frigast, Managing Partner

Tlf.: +45 2632 6400

E-mail: cf@axcel.dk

Axcel blev grundlagt i 1994 af en gruppe investorer fra Danmarks største finansielle og industrielle organisationer. Axcel er en nordisk kapitalfond, som fokuserer på mellemstore virksomheder og har en bred kreds af danske og internationale investorer. Axcel har rejst fire fonde med sammenlagt ca. 10 mia. kr. i kapitaltilsagn og har gennemført mere end 40 investeringer og 50 større tilkøb til disse, og over 30 af disse er blevet solgt eller børsnoteret. Axcel ejer i dag 12 virksomheder, som tilsammen har en omsætning på ca. 7 mia. kr. og ca. 5.000 medarbejdere. Yderligere oplysninger kan ses på www.axcel.dk.