Axcel sælger Driconeq til den irske ingeniørkoncern Mincon Group PLC

20. marts 2018

Driconeq fremstiller boreudstyr til minedrift, vandboring, byggeri og mineraludvinding. I 2017 havde Driconeq en omsætning på omkring 250 mio. svenske kroner og 120 ansatte i Sverige, Sydafrika og Australien.

Mincon Group PLC er en irsk ingeniørkoncern med speciale i design, fremstilling, salg og servicering af stenboreudstyr og relaterede produkter. Mincon er et aktieselskab noteret på børsen i London og Dublin.

Driconeq er den 10. virksomhed, der sælges af Axcel III, som blev etableret i 2005. Herefter er der kun ét selskab tilbage i Axcel III: Ball Group.

Om Axcel:

Axcel blev grundlagt i 1994 af en gruppe investorer fra Danmarks største finansielle og industrielle virksomheder. Axcel er i dag en nordisk kapitalfond, som fokuserer på mellemstore virksomheder og har en bred kreds af danske og internationale investorer. Axcel har rejst fem fonde med sammenlagt ca. 15 mia. kr. i kapitaltilsagn. Fondene har gennemført 49 investeringer og mere end 90 større tilkøb til disse. 39 virksomheder er blevet solgt eller børsnoteret. Axcel ejer i dag 10 virksomheder, som tilsammen har en omsætning på ca. 9 mia. kr. og omkring 6.000 medarbejdere.

Yderligere information:

Axcel